Szaleństwo na nartach bez kontuzji.

Autor:
Dodano dnia 
Kliknij tutaj aby powrócić
na poprzednią stronę
Jeśli nie jesteśmy do końca pewni swoich umiejętności lub w przeszłości mieliśmy uraz kolana, warto wówczas do jazdy założyć opaskę lub stabilizator. Dzięki temu staw kolanowy będzie mniej podatny na urazy, a my będziemy spokojniejsi i mniej napięci mięśniowo. Właśnie duże napięcie mięśni podczas upadku jest przyczyną najpoważniejszych urazów.

Jeśli nasze stawy są osłabione warto kilka miesięcy wcześniej zrobić sobie kurację preparatem zawierającym gukozaminę i kolagen. Wzmocni i zregeneruje to naszą chrząstkę stawową, by nasze stawy były dobrze przygotowane na wzmożony wysiłek. Na rynku dostępne są dobre preparaty na stawy, zarówno w tabletkach jak i w saszetkach (w tej formie szybciej wchłaniają się składniki aktywne).

Przed wyjazdem narciarskim warto pomyśleć również o właściwym poziomie magnezu i potasu w naszym organizmie, które to składniki pozwolą zabezpieczyć nas przed mało przyjemnymi skurczami mięśni, zwłaszcza łydek. Dobrze wiemy jak bolesne potrafią być skurcze, a tym bardziej powinniśmy im zapobiegać planując szaleństwo na stoku. Taka niedyspozycja może skutecznie zepsuć nam frajdę z jazdy.

A co jeśli nadwyrężymy już mięśnie od wzmożonego wysiłku albo nie daj Bóg skręcimy nogę w stawie?
Wówczas powinniśmy sięgnąć po preparaty do smarowania miejscowego o działaniu przeciwzapalnym (obrzęki, stłuczenia, opuchnięcia). Na zmęczone i obolałe mięśnie można zastosowac maści rozgrzewające, które złagodzą napięcie i przyniosą ulgę i relaks zmęczonym nogom. Warto za każdym razem skonsultować się z farmaceutą, gdyż nie zawsze właściwe są preparaty rozgrzewające, czasem bardziej odpowiednie na uraz są maści chłodzące.
Szaleństwo na nartach bez kontuzji.

Szaleństwo na nartach bez kontuzji.

13. Styczeń, 2015 przez 0
Sezon na narciarskie szaleństwo już w pełni. To także niestety czas drobnych kontuzji - przeciążeń, nadwyrężeń, skręceń a nawet złamań. Najbardziej narażone są oczywiście nogi, zwłaszcza staw kolanowy, ale także mięśnie i kości całych nóg. Do sezonu warto się przygotować wcześniej, dbając odpowiednio o formę i sprawność fizyczną, przygotowując ciało do dużego wysiłku, dzięki czemu jazda na nartach będzie czystą przyjemnością.
Afty-problem, którego nie wolno lekceważyć

Afty-problem, którego nie wolno lekceważyć

10. Październik, 2016 przez 0
Afty są problemem mogącym dotknąć każdego z nas. Problem jest na tyle poważny, że nie należy go lekceważyć gdyż może być objawem poważniejszej choroby. Ich przyczyna nie jest dokładnie znana. Często występują w okresie obniżonej odporności organizmu, wysiłku fizycznego a także stresu.
Kinezjotaping czyli taśmy, które pomagają w bólu

Kinezjotaping czyli taśmy, które pomagają w bólu

06. Wrzesień, 2016 przez 0
W medycynie sportowej powszechnie już od Igrzysk Olimpijskich w Seulu, czyli od 1988 roku zaczęto stosować metodę fizjoterapeutyczną kinezjotapingu wymyśloną przez japońskiego Chiropraktyka Kenzo Kase. Początkowo stosowana była pośród zawodników jednego ze sportów narodowych Japonii czyli sumo. Z biegiem czasu metoda ta stała się powszechnie dostępna, dzięki czemu również ludzie nie związani ze sportem mogą z niej korzystać.
Jak być piękną i kwitnącą w ciąży

Jak być piękną i kwitnącą w ciąży

06. Wrzesień, 2016 przez 0
Ciąża to najpiękniejszy okres w życiu kobiety, jednak ten wyjątkowy i niepowtarzalny czas nie jest niestety pozbawiony swoich drobnych mankamentów, które czasem mogą nawet spędzać sen z powiek. W organizmie kobiety wiele się zmienia, z miesiąca na miesiąc przybywa nieco kilogramów, przestawia się również gospodarka hormonalna, co ma swoje odzwierciedlenie w wyglądzie skóry, lecz mimo wszystko można wyglądać kwitnąco.
Szukaj